Med dette særprægede logo, beviser Bucher Schörling, at en fejemaskine overholder den strenge emissionsstandard Euro 6. Den nye Optifant 8000 er det første truckmonterede fejemaskine der er forsynet med en Euro 6 motor.
I slutningen af november 2013 introducerede Bucher Schörling CityCat 2020 den første fejemaskine køretøj verdensplan med en Euro 6 motor. Den nye AdBlue dieselmotor opfylder de strenge Euro 6 emissionsnorm for tunge erhvervskøretøjer, som trådte i kraft den 1. januar 2014. Den nye CityCat 2020 har samme gode fejeegenskaber med dens knækstyring som tidligere modeller. Nye funktioner i sammenligning med tidligere modeller omfatter øget beholder kapacitet og større førerkomfort.
Bucher Schörling er en markedsleder og kendt for sin teknologi i fejemaskinerne. Via sit ry som en innovator, har virksomheden indført en Euro 6-kompatibel motor i sin CityCat 2020 kompakt fejemaskine i november 2013 forud for den officielle frist for gennemførelse af emissionen standard den 1. januar 2014 Euro 6. Overholdelse af denne de strengeste emissionsnormer er blevet muliggjort ved montering af en ny, AdBlue-dieselmotor. AdBlue er et miljøvenligt, vandigt urinstof væske, der anvendes i efterbehandling af udstødningsgasserne at reducere koncentrationen af ??kvælstof i emissionerne til et godt stykke under den lovlige grænse. Den nye plast brændstoftank er nu aflåselig og rummer 70 liter dieselolie. AdBlue additiv Tanken rummer 14 liter.
Større smudsbeholder kapacitet, lavere emissioner
Designerne hos denne innovative producent Niederweningen i Schweiz, har gjort det muligt at montere den nye motor i den knækstyrede City Cat 2020 fejemaskine, ved at gøre maskinen 345 mm længere. Udvidelse køretøjets længde har også gjort det muligt at øge kapaciteten i den nyudviklede smudsbeholder med 35 %. Det unikke design af den rustfrie stål smudsbeholder sikrer, at der ikke er nogen ”døde” hjørner, som gør den lettere at rengøre. Højden (1998 mm) og bredde (1280 mm) i den nye CityCat 2020 forbliver de samme som før. Denne bestseller fra Bucher Schörling og fortsat lige så adræt med sine 3 børster og knækstyring i kombination. Den elektronisk styrede, load-sensing, to-speed hydrostat og programmerbare fejesystemet (PSS) er af samme gennemprøvede komponenter som på den tidligere model. Den CityCat 2020 nu som standard udstyret med 15 "(215/70 R 15 C) hjul for at sikre endnu større sikkerhed og endnu bedre retningsstabilitet.
Mere førerkomfort og længere serviceintervaller
Førerkabinen på den nye CityCat 2020 har usædvanlig lav støj-og vibrationsniveauer for at give behageligt arbejdsmiljø. Chaufførerne kan forvente fra høj førerkomfort i det nye køretøj. Støjniveauet inde i førerkabinen er cirka 70 dB (A). Dette gør den nye CityCat 2020 Euro 6 den bedste i sin klasse. Kabinen er nu monteret på ”carbon-mounts”. Disse reducerer skadelige vibrationer med 30%. Spring-fjedre reducerer vibrationerne med yderligere 20%, og giver samtidig exceptionel vej egenskaber.
Den knækstyrede CityCat 2020 var det første køretøj fra Bucher Schörling til at være udstyret med Euro 6-motorer. Billede: Bucher Schörling.
For yderlige information kontakt
Allan Helms tlf. 40 13 63 30 eller Svend Drejer tlf. 60 11 63 30
Erling Forbech fik sin Schäffer nr. 5 leveret lige som kornet lå på marken, en god dag for både Erling, Børge og Kristian
Den første blev solgt af Kristian Helms som ses til højre og den sidste er solgt af Børge Ørgård fra Anker Bjerre i Lemvig – her er det Børge fra Lemvig maskinforretning der ønsker Erling tillykke med hans nye Nordic 48 som han netop har købt.
Erling Forbech købte gården i Ølby ved Struer i 1988 han driver 130 hektar og har 270 slagtekalve
I 1996 købte han en af de første Schäffer 214 af Helms TMT-Centret, efter 3880 timer blev den skiftet og sådan er det blevet til flere Schäffer igennem årene. I fredags fik han så nummer 5 Schäffer. Erling har desuden haft Schäffer 2026 - Schäffer 2033 - Schäffer 2336.
De forskellige Schäffer har kørt godt 500 timer om året . Erling fortæller han ikke igennem de sidste 18 år ikke har haft en frontlæsser, alt halm bliver samlet med minilæsseren som lige er med på en lille vogn efter halmvognen.
Når vi spørger hvordan han klarede sig inden. Så siger han det kan jeg også spørge mig selv om engang imellem. Men i dag kunne jeg slet ikke undvære en minilæsser på gården. Han går så vidt at hvis den er lånt ud så tænke han på hvad han mon kan lave nu hvor den ikke er hjemme.
Han har 10 redskaber til minilæsseren
Skovl Bruges til jord – korn og sne.
Siloklo Ensilage – udmugning – halm og havearbejde
Pallegafler Flytte paller – maskiner – flytte træstammer og en busk
Ballefork Halmballer
Redskabs- og vogn flytter
Storsække krog Sådæd og gødning
Hækklipper Have og læhegn
Wraptang Majs baller – sælger bla. Til Færørerne.
Kost Fejer på gården og i maskinhus samt vejen
Som en lille slutbemærkning så siger Erling lige at den bliver også brugt til alt tungt i stalden også når det gælder dyr.
Vi bliver enige om at mødes når han skal have nummer 10 Schäffer, som han ikke afviser han når.
Den succes fulde Nordic serie med Nordic 38, 48 og 60 findes nu kun i begrænset antal.
Nordic 38 fra: 214.900,-
Nordic 48 fra: 249.500,-
Nordic 60 fra: 299.500,-
Kontakt med din Schäffer forhandler for mere info.
Det er altid en fornøjelse og møde gamle og nye kunder på skuerne rundt i landet.
Nåede du ikke dyrskuerne så har vi åbnet alle dag også i ferien, hvis der er noget vi kan hjælpe med!
Med en totalhöjd som en vuxen man och en total maxvikt på 1820 kg, kan den nya Caterpillar 2428 lyfta mer än 1,0 ton upp till full höjd.
Återigen lyckades Helms TMT Centret få den tyska tillverkaren av lastmaskiner, Schäffer att utveckla och tillverka en maskin som är dedikerad till
nordiska kunder.Genom en lägre tornkonstruktion för upphängningen av lastarmen är den samlade totalhöjden på den låga SLT-versionen bara 189 centimeter. Det innebär att den lätt tar sig igenom även låga dörrar och portar.
– Samtidigt innebär det låga tornet, att utsikten är fantastisk från förarplatsen. Det betyder mycket för förarens sikt över skopan, pallgafflar och andra redskap att tornet inte blockerar en del av synfältet framåt, säger Kristian Helms, Helms TMT Centret, som importerar Schäffer till de skandinaviska länderna.
Schaffer 2428 finns i både en vanlig version med en totalhöjd på 209 centimeter och i den lågbyggda versionen SLT, där förarplattformen är sänkt och maskinen längd i sin tur har ökats med ca. 20 cm. Båda modellerna kan lyfta mer än 1,0 ton upp till full höjd och har en officiell lyftkapacitet på 1.700 kg.
– Vi har haft efterfrågan från många som vill ha en liten och kompakt maskin som kan lyfta mycket. Det är en maskin som den tyska fabriken har utvecklat för oss, och vi var tvungna att placera en stor order på de skandinaviska marknaderna för att få igång produktionen, säger Kristian Helms. Överlägsen lyftkraft hos liten hjullastare Irus Deltrac 2.0 är den släntklippare på den danska marknaden som kan köras på de brantaste backarna. Den är utrustad med en 40 hk dieselmotor.
– Det lägre tornet och den stora lyftkraften har naturligtvis också ett pris. Den totala lyfthöjden är 2,28 meter, mot normalt för en jämförbar maskin runt 2,80 meter. För många kunder är det emellertid inte lyfthöjden som är avgörande, och vi har flera andra modeller som kan uppfylla kraven på stor lyfthöjd.
– Schaffer 2428 vänder sig till många kunder inom exempelvis stuterier, minkfarmar, mjölkgårdar, entreprenörer, landskapsarkitekter, etc. Med den låga totalhöjden är den mycket lämplig för att köra in och ut ur byggnader och stall till exempel, säger Kristian Helms. Förutom att utmärka sig med den exceptionella lyftkraften och låga totalhöjden är Schäffer känd för sin stora anövrerbarhet med en liten vändradie och för sin flexibilitet. Förutom att arbeta med skopor och pallgafflar används Schäffers lastmaskiner med ett stort antal redskap inom många olika arbetsområden. Som nyhet har Helms TMT Centret själva börjat få specialtillverkat särskilda redskap skräddarsydda för lastmaskinerna.